Support

Helpdesk

  • helpdesk@digitalbackup.nl

Contact

  • Tel 050 8800 725
  • info@digitalbackup.nl

Artikel 1 - Definities

Algemene voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden, ongeacht de vorm waarin deze kenbaar worden gemaakt. Zowel op papier als elektronisch.

Diensten: alle werkzaamheden en andere activiteiten die voorwerp zijn van enige aanbieding, offerte, overeenkomst of andere rechtshandeling in de relatie tussen Gebruiker en klant.

Gebruiker: DigitalBackup, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder het nummer: 02090068.

Overeenkomst: de overeenkomst tussen Gebruiker en een Klant op grond waarvan Gebruiker Diensten ten behoeve van Klant verricht.

Klant: natuurlijk of rechtspersoon die met Gebruiker een overeenkomst sluit of heeft gesloten of ten behoeve van wie de rechtshandeling is/wordt verricht op grond waarvan Diensten aan deze partij worden geleverd.

Gebruiker: een meerderjarige handelingsbekwame en beschikkingsbevoegde natuurlijke- of rechtspersoon die zich op de Website heeft geregistreerd.

Registratie: het volledig invullen van het op de Website aanwezige registratieformulier waardoor het mogelijk wordt van de Diensten van Gebruiker gebruik te maken.

Website: www.digitalbackup.nl en alle overige sites die onder de naam van Gebruiker geregistreerd staan.

Artikel 2 - Toepasselijkheid algemene voorwaarden

2.1         De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op en maken deel uit van alle aanbiedingen, offertes, overeenkomsten en andere rechtshandelingen, ongeacht of deze mondeling, schriftelijk, elektronisch of in enige andere vorm zijn gedaan, betreffende levering door Gebruiker van Diensten aan of ten behoeve van Klant.

2.2         De Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Diensten waarbij Gebruiker geheel of ten dele diensten van derden heeft betrokken en, al dan niet bewerkt, aan Klant doorlevert, alsmede op Diensten die ter uitvoering van de aanbieding, offerte, overeenkomst of andere rechtshandeling in opdracht van Gebruiker door een derde aan Klant wordt geleverd.

2.3         Afwijkingen van de Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien deze vooraf uitdrukkelijk en schriftelijk door Gebruiker en Klant zijn overeengekomen.

2.4         Gebruiker en Klant wijzen uitdrukkelijk de toepasselijkheid van eventuele algemene (inkoop of verkoop) voorwaarden van Klant van de hand.

2.5      Indien en voorzover enige bepaling van de Algemene Voorwaarden nietig wordt verklaard of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van de Algemene Voorwaarden onverminderd van kracht blijven. Gebruiker en Klant zullen alsdan met elkaar in overleg treden over een nieuwe bepaling ter vervanging van de nietige/vernietigde bepaling, waarbij zoveel mogelijk de strekking van de nietige/vernietigde bepaling in acht wordt genomen.

2.6     Gebruiker is te allen tijde bevoegd tot wijziging van deze voorwaarden. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met inachtneming van een termijn van 30 dagen na schriftelijke bekendmaking van de wijziging. Indien Klant een wijziging in deze voorwaarden niet accepteert, kan hij tot de datum waarop de nieuwe voorwaarden van kracht worden de overeenkomst ontbinden tegen deze datum of op de ontvangstdatum van de opzegging indien deze na de ingangsdatum of op de ontvangstdatum van de opzegging indien deze na de ingangsdatum van de wijziging is. In dit geval vindt geen (gedeeltelijke) restitutie van het reeds betaalde plaats.

Artikel 3 - Offertes, aanbiedingen overeenkomsten

3.1         Alle aanbiedingen van Gebruiker zijn vrijblijvend, tenzij nadrukkelijk schriftelijk anders is vermeld.

3.2         Offertes van Gebruiker zijn geldig voor de in de offerte aangegeven termijn. Indien er geen termijn is aangegeven, is de offerte geldig tot 2 (twee) weken na de datum waarop de offerte is uitgebracht.

3.3         Alle overeenkomsten tussen Gebruiker en Klant worden uitsluitend in het Nederlands opgesteld.

3.4         Overeenkomsten komen tot stand doordat Gebruiker de door Klant schriftelijke verstrekte opdracht aanvaardt, dan wel op het moment dat Gebruiker tot de uitvoering van de opdracht overgaat.

3.5         Het ontbindingsrecht van artikel 7:46d BW is niet van toepassing op Diensten, waaronder de online back-up aangezien de nakoming van deze dienst direct start.

3.6         Aanvullingen en wijzingen van de overeenkomst kunnen uitsluitend schriftelijk geschieden.

3.7         De overeenkomst wordt aangegaan voor 12 (twaalf) maanden, tenzij anders overeengekomen.

3.8         De overeenkomst wordt automatisch met dezelfde periode verlengd indien niet uiterlijk 3 (drie) maanden voor het einde van de overeenkomst schriftelijk aangetekend is opgezegd.

3.9         Opgegeven termijnen voor de levering door Gebruiker van Diensten dienen slechts als richtlijn en zijn dus nimmer fataal, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.

Artikel 4 - Prijzen en tarieven

4.1         Alle door Gebruiker vermelde prijzen en tarieven gelden in euro’s , tenzij vooraf uitdrukkelijk schriftelijk anders is vermeld.

4.2         Alle door Gebruiker vermelde prijzen en tarieven zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en exclusief enige andere van overheidswege opgelegde heffingen, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is vermeld.

4.3         Gebruiker is te allen tijde gerechtigd haar prijzen en tarieven aan te passen. De aangekondigde prijswijzigingen gaan 2 (twee) maanden na de aankondiging daarvan in.

4.4     Klant is gerechtigd de overeenkomst te beëindigen tegen de datum van inwerkingtreding van de prijswijziging. Opzegging dient bij aangetekend schrijven plaats te vinden.

Artikel 5 - Online Back-up

5.1     Alvorens gebruik te kunnen maken van de Dienst dient Klant zich te registreren via de Website.

5.2     Na registratie dient Klant de back-upsoftware te installeren. Deze software is gemaakt door een derde.

5.3     Klant geeft middels de geïnstalleerde software zelf aan welke bestanden er op de back-upserver van Gebruiker geplaatst worden.

5.4     Klant geeft zelf aan hoe vaak er een back-up gemaakt wordt.

5.5     Gebruiker spant zich in de door Klant op de server van Gebruiker geplaatste data gedurende de door Klant opgegeven periode te bewaren.

5.6     Klant ontvangt na iedere back-up een bevestigingsmail. Indien de back-up niet is geslaagd dient de Klant dit te constateren. Gebruiker is dan ook niet aansprakelijk voor mislukte back-ups waarvan Klant per mail op de hoogte is gesteld.

5.7     Klant heeft de mogelijkheid de gegevens te willen comprimeren voor opslag. Indien Klant hiervoor kiest, is Gebruiker nimmer aansprakelijk voor het slagen van en eventuele schade door het comprimeren.

5.8     Klant is te allen tijde aansprakelijk voor de door hem op de server van Gebruiker geplaatste data. Op eerste verzoek van Gebruiker vrijwaart Klant Gebruiker tegen iedere inbreuk op rechten van derden.

5.9     Klant stemt er mee in dat de door Gebruiker gehanteerde software niet foutloos is. Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor schade door fouten in de software.

5.10    Klant dient zelf op de hoogte te blijven van het beschikbaar zijn/worden van eventuele nieuwe versie van de gehanteerde software.

5.11    Het is Klant niet toegestaan de Diensten en/of de beschikbaar gestelde schijfruimte te gebruiken voor:

        

a.            handelingen en of gedragingen in strijd met de toepasselijke wettelijke bepalingen, de Netiquette of de richtlijnen van de Reclame Code commissie;

b.            het inbreuk plegen op auteursrechtelijk beschermde werken en/of anderszins handelen in strijd met intellectuele eigendomsrechten van derden;

c.            het hebben van strafbaar beeld of geluidsmateriaal, waaronder kinderpornografie;

d.            het hebben van bestanden met computervirussen in welke vorm dan ook;

e.            henige andere handeling in strijd met de wet, de gedragsregels, alsmede hetgeen in het maatschappelijk verkeer betamelijk is.

5.12    Gebruiker behoudt zich het recht voor, indien er ondermeer strijd is met het hiervoor bepaalde, te allen tijde, naar eigen inzicht, zonder voorafgaande kennisgeving en zonder enige aansprakelijkheid op zich te nemen, uw toegang en/of de daarop aanwezige informatie, materiaal en/of activiteiten te blokkeren of te verwijderen.

5.13    Het tijdelijk niet beschikbaar zijn of verminderd beschikbaar zijn van de applicatie en/of server geeft Klant nimmer recht op enige terugbetaling van (een deel van) een factuur.

5.14       Het is Klant niet toegestaan de ter beschikking gestelde schijfruimte aan derden te verhuren of deze op andere wijze door derden te laten gebruiken.

Artikel 6 - Betaling

6.1             De betalingsverplichting van Klant gaat in op de dag dat de overeenkomst tot stand komt. De betaling heeft betrekking op de periode die ingaat op de dag van de feitelijke beschikbaarstelling van Diensten van Gebruiker

6.2             Klant dient de facturen van Gebruiker te betalen binnen de op de betreffende factuur vermelde betalingstermijn. Indien op een factuur geen betalingstermijn is aangegeven, geldt een betalingstermijn van 14 (veertien) dagen.

6.3             Alle betalingen door Klant aan Gebruiker worden in mindering gebracht op de oudste nog openstaande facturen van Klant, ongeacht enige andere aanduiding door Klant.

6.4             Enig beroep door Klant, niet zijnde een consument, op opschorting, verrekening of aftrek is niet toegestaan.

6.5             Indien Klant enige factuur van Gebruiker niet binnen de betalingstermijn voldoet, is Klant van rechtswege in verzuim, zonder dat enige ingebrekestelling of sommatie vereist is.

6.6             Indien op de vervaldatum geen betaling is ontvangen, is een consument, de wettelijke rente verhoogd met 2% verschuldigd over het nog verschuldigde bedrag. Een Klant die niet-consument is, is 2% rente per maand verschuldigd.

6.7             Indien Klant nalatig blijft het verschuldigde bedrag te voldoen, is Klant aanmaningskosten van € 35,- inclusief BTW verschuldigd.

6.8             Bij uitblijvende betaling zal Gebruiker de vordering ter incasso uit handen geven. Klant is in dat geval naast betaling van de hoofdsom, de daarover verschuldigde rente en de aanmaningskosten gehouden tot de vergoeding van alle door Gebruiker geleden schade, alsmede alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten. De hoogte van de buitengerechtelijke kosten bedraagt voor consumenten het Voorwerk II tarief en voor niet-consumenten minimaal 15 % van de hoofdsom, met een minimum van € 200,- exclusief BTW.

6.9             Indien Klant van mening is dat een factuur onjuist is, kan Klant zijn bezwaren uiterlijk binnen 14 (veertien) dagen na de factuurdatum aan Gebruiker kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Gebruiker een onderzoek instellen. Bij niet of niet tijdige ingediende bezwaren wordt het gefactureerde dan wel het geïncasseerde bedrag aangemerkt als juist en door Klant aanvaard.

Artikel 7 - Online betaling

7.1     Gebruiker accepteert diverse betaalmethoden, waaronder overboeking, iDEAL en automatische incasso.

7.2     Bij de keuze voor de wijze van betaling behoudt Gebruiker zich het recht voor aanvullende gegevens te verlangen van Klant of aanvullende kosten door te berekenen.

7.3     Na ontvangst van de betaling zal de bestelling van Klant geactiveerd worden, tenzij anders is aangegeven.

Artikel 8 - Buitengebruikstelling

8.1     Gebruiker is gerechtigd zonder voorafgaande bekendmaking de server, applicatie en/of Dienst (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken voorzover dit noodzakelijk is voor het benodigde onderhoud en/of aanpassingen ter verbetering van het systeem of de applicatie, zonder dat hierdoor recht op schadevergoeding van klant jegens Gebruiker ontstaat.

8.2     Gebruiker heeft het recht geleverde Diensten (tijdelijk) buiten gebruik te stellen en/of het gebruik ervan te beperken indien Klant ter zake van de overeenkomst een verplichting jegens Gebruiker niet nakomt en/of in strijd handelt met deze algemene voorwaarden en/of op verzoek van het bevoegde gezag. De verplichting tot betaling van de verschuldigde bedragen blijft ondanks de buitengebruikstelling bestaan.

8 .3    Tot indienststelling wordt weer overgegaan zo spoedig mogelijk nadat Klant zijn verplichtingen is nagekomen en een ter zake vastgesteld bedrag voor indienststelling heeft voldaan en/of indien Gebruiker toestemming heeft van het bevoegde gezag.

Artikel 9 - Beëindiging

9.1     Klant dient de overeenkomst conform artikel 3.8 danwel artikel 4.4 op te zeggen. Gebruiker zal van iedere opzegging een bevestiging per e-mail sturen.

9.2     Iedere partij is gerechtigd om de overeenkomst te beëindigen door buitengerechtelijke ontbinding indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst en zulk tekortschieten, na deugdelijk schriftelijk ingebreke te zijn gesteld, niet binnen een redelijke termijn herstelt, behoudens artikel 6.5. Ontbinding ontslaat Klant niet van enige betalingsverplichting terzake van reeds door Gebruiker geleverde Diensten, tenzij Gebruiker terzake deze Diensten in verzuim is.

9.3     Gebruiker is gerechtigd de overeenkomst, zonder ingebrekestelling en/of gerechtelijke tussenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen en zonder dat Gebruiker hierdoor schadeplichtig wordt jegens Klant indien:

1)     Klant failliet is verklaard, danwel een aanvraag hiervoor is ingediend;

2)     Voor Klant voorlopige of definitieve surseance van betaling is aangevraagd of verkregen;

3)     Klant het vrije beheer over (een deel van) zijn vermogen heeft verloren;

4)     Gebruiker redenen heeft te twijfelen aan de betalingsmogelijkheid van Klant om (tijdig) aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.

Artikel 10 - Aansprakelijkheid

10.1    Gebruiker is bij haar activiteiten (gedeeltelijk) afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden, waar Gebruiker weinig of geen invloed op kan uitoefenen. Gebruiker is derhalve nimmer aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de overeenkomst tussen Klant en Gebruiker of het verbreken ervan, ongeacht of de schade ontstaat of zichtbaar wordt gedurende of na de overeenkomst met Gebruiker.

10.2    Iedere aansprakelijkheid van Gebruiker voor enige andere vorm van schade is uitgesloten, daaronder begrepen iedere vorm van aanvullende schadevergoeding, vergoeding van indirecte schade of gevolgschade, verlies of beschadiging van data en schade wegens gederfde omzet of winst.

10.3    Klant vrijwaart Gebruiker voor alle aanspraken op schadevergoeding die derden mochten doen gelden ter zake van schade die op enigerlei wijze is ontstaan door het onrechtmatig, dan wel onzorgvuldig gebruik van de aan Klant geleverde Diensten door of middels Gebruiker. Hieronder valt ondermeer, doch niet uitsluitend een boete van de SIDN voor een verhuizing van enige domeinnaam zonder toestemming van de rechthebbende en een schadevergoeding aan een derde van wie het domein onrechtmatig is verhuisd.

10.4    Indien en voor zover Gebruiker jegens Klant tot enige schadevergoeding verplicht is, komt schade slechts voor vergoeding in aanmerking tot een bedrag van ten hoogste € 350,-.

10.5    Klant is aansprakelijk voor alle schade die Gebruiker mocht lijden ten gevolge van een aan Klant toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst en deze algemene voorwaarden.

10.6    Wijzigingen in de gegevens van Klant dient Klant direct schriftelijk mede te delen aan Gebruiker. Bij uitblijven hiervan is Klant aansprakelijk voor eventuele schade die Klant of Gebruiker daarvan ten gevolge lijdt.

10.7    Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor schade ten gevolge van overmacht.

Artikel 11 - Klachten & Garantie

11.1    Klachten en aanspraken op garantie zijn slechts geldig indien deze schriftelijk binnen 8 (acht) dagen na levering van Diensten zijn ontvangen door Gebruiker.

11.2    Indien de gebreken toe te rekenen zijn aan Gebruiker worden deze, indien mogelijk, binnen een redelijke termijn hersteld.

11.3    Klant kan geen aanspraak maken op garantie indien de gebreken niet toe te rekenen zijn aan Gebruiker.

11.4    Opdrachtgever zal alle door Gebruiker voor onderzoek van de klacht gewenste medewerking verlenen, o.a. door Gebruiker in de gelegenheid te stellen ter plaatse een onderzoek in te stellen of in te laten stellen naar de aard van de klacht, waaronder kwaliteit en/of kwantiteit van de geleverde prestatie.

11.5    Een klacht ten aanzien van bepaalde werkzaamheden of prestaties schort de betalingsverplichting van de opdrachtgever ten aanzien van die of andere werkzaamheden/ prestaties niet op.

11.6    Klant kan nimmer uit hoofde van klachten of gebreken ontbinding van de overeenkomst vorderen, noch tijdens, noch na afloop van de garantieperiode.

Artikel 12 - Intellectueel eigendomsrecht

12.1          Alle rechten van intellectuele eigendom terzake van de Diensten alsmede de ontwerpen, programmatuur, documentatie en alle andere materialen die worden ontwikkeld en/of gebruikt ter voorbereiding of uitvoering van de overeenkomst tussen Gebruiker en Klant, dan wel die daaruit voortvloeien, berusten uitsluitend bij Gebruiker of diens leveranciers. De levering van Diensten strekt niet tot enige overmacht van de rechten van intellectuele eigendom.

12.2          Het is Klant niet toegestaan enige aanduiding betreffende het vertrouwelijke karakter dan wel betreffende auteursrechten, merken, handelsnamen of andere rechten van intellectuele eigendom uit de programmatuur, websites, databestanden, apparatuur of materialen te verwijderen of te wijzigen.

12.3          Klant zal niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Gebruiker de Diensten op enige wijze geheel of gedeeltelijk openbaarmaken, verveelvoudigen of aan een derde ter beschikking te stellen, behoudens die gevallen waarbij de toestemming uit de aard van de Dienst blijkt.

12.4    Klant verkrijgt slechts een niet exclusief en niet overdraagbaar gebruiksrecht voor de Diensten met betrekking tot de overeengekomen doelstellingen. Klant zal zich bij zulk gebruik strikt houden aan de voorwaarden, neergelegd in de Algemene Voorwaarden of anderszins aan Klant opgelegd.

12.5    Gebruiker staat ervoor in dat zij gerechtigd is het in artikel 12.4 genoemde gebruiksrecht aan Klant te verstrekken en vrijwaart Klant tegen eventuele aanspraken van derden terzake. Deze bepaling is niet van toepassing indien en voorzover de resultaten van de Diensten zijn gewijzigd en/of indien deze zijn geleverd in samenhang met Diensten van derden, tenzij Klant in het laatst genoemde geval aantoont dat de aanspraken van derden uitsluitend betrekking hebben op de door (naam bedrijf)geleverde resultaten van de Diensten.

Artikel 13 - Persoonsgegevens

13.1    Klant geeft met het aangaan van de overeenkomst uitdrukkelijk toestemming aangeleverde persoonsgegevens te verwerken en/of op te slaan in een database ten behoeve van de uitvoering van de overeenkomst.

13.2    Op verzoek van Klant zal Gebruiker de door Gebruiker verwerkte en te verwerken gegevens schriftelijk of per e-mail bekend maken en/of wijzigen.

Artikel 14 - Geschillen

14.1    In alle gevallen waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien beslist Gebruiker.

14.2    Alle geschillen tussen Gebruiker en Klant worden beheerst door Nederlands recht.

14.3    Alle geschillen tussen Gebruiker en Klant worden bij uitsluiting voorgelegd aan de bevoegde rechter in het Arrondissement Groningen.